Strony

wtorek, 20 lipca 2010

Pasta z cukinią i szafranem

W piątek Krzysiek wrócił z pracy z cukinią, którą uroczyście wręczył mi nie zdążywszy jeszcze zdiąć butów.
"Czy to zamiast kwiatków?" - zapytałam, myśląć, że to jakiś kolejny żart mojego męża.
"Jeden z pracowników przyniósł warzywa ze swojego ogródka i mnie w udziale przypadła cukinia".
"Nie ma kwiatków niech będzie i cukinia..." - pomyślałam. I w ten to oto sposób zostałam posiadaczką warzywa, które leżąc w kuchni przez cały weekend nie mogło doczekać się spełnienia. Aż do wczoraj, kiedy to przeglądając jedną z moich ulubionych stron o tematyce kulinarnej, znalazłam przepis, który doskonale pasował do mojej cukini.



Makaron z cukinią i szafranem:

200g krótkiego makaronu (użyłam "muszelek"),
średnia cukinia (ze skórką),
mała cebula,
szczypta nitek szafranu,
szklanka startego parmezanu,
4 łyżki oliwy,
śweży tymianek (około 15 gałązek + do dekoracji)

Szafran zalać 1/4 szklanki ciepłej wody. Makaron ugotować al dente. Na patelni podsmażyć drobno posiekaną cebulę używając do tego 2 łyżek oliwy z oliwek. Następnie dodać cukinię pokrojoną w cieniutkie talarki. Całość smażyć przez około 7 minut, aż cukinia się zarumieni, uważając aby się nie przypaliła. W razie potrzeby podlać ją niewielką ilością wody.
Nastepnie dodać szafran z wodą, pozostałe 2 łyżki oliwy, tymianek i całość zagotować.
Dodać makaron oraz starty parmezan i wszystko razem delikatnie wymieszać. Doprawić ewentualnie solą i pieprzem do smaku.
Podawać na talerzu udekorowanym gałązką tymianku.

1 komentarz:

  1. Jutro mężusiowi zrobię na obiad:D na pewno się ucieszy :*:) A wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń